ARTYKUŁ SPONSOROWANY, Zdrowie, Medycyna

Plusy i minusy diety bezglutenowej

Czy życie bezglutenowe to rzeczywiście lepsze życie? Zbadaliśmy nowy trend dietetyczny: unikanie tego białka z ziarna, nawet gdy nie ma o tym mowy. Zapraszamy do zapoznania się z plusami i minusami! Czy życie bezglutenowe to rzeczywiście lepsze życie? Zbadaliśmy nowy trend w dietetyce: unikanie tego białka z ziarna, nawet gdy nie jest potrzebne. Zapraszamy do zapoznania się z plusami i minusami!

Do tej pory osoby, które rezygnowały z pokarmów zawierających gluten, robiły to z powodów medycznych. Są to osoby cierpiące na celiakię, schorzenie wywołane nietolerancją glutenu, które objawia się bólami brzucha, wzdęciami, biegunką, bólami stawów, skurczami mięśni, owrzodzeniami w jamie ustnej i mrowieniem w nogach. Dziś jednak dieta bezglutenowa stała się wyborem, a z produktów ją zawierających rezygnują nawet ci, którzy nie mają problemów z przetwarzaniem tego białka. Co to jest? Przede wszystkim ziarna takie jak pszenica, jęczmień, żyto, chleb, makaron, ciastka, piwo czy sery pleśniowe. Zobacz więcej na stronie https://bezglutenowamama.pl/gdzie-kupic-brownie-bez-glutenu/

Czy warto więc rezygnować z tych wszystkich pokarmów?

Czy warto więc rezygnować z tych wszystkich pokarmów? I tak, i nie. Brytyjska dietetyczka jest zwolennikiem diety bezglutenowej: „Jeśli stosujesz dietę bezglutenową, oznacza to, że rezygnujesz z wielu przetworzonych produktów, co oznacza mniej soli i cukru. I będzie to oznaczało więcej gotowanych potraw, co równa się zdrowszej diecie.” Cytowany specjalista uważa jednak, że nie należy stosować tej diety, jeśli nie ma takiej potrzeby.

„Zalecałbym, raczej, rezygnację z rafinowanych węglowodanów, pokarmów, które zazwyczaj zawierają również gluten. Weźmy na przykład chleb, biały makaron i słodycze. Jeśli z nich zrezygnujesz, zrezygnujesz z glutenu, ale prawdziwym zyskiem jest to, że nie będziesz spożywać tak wielu cukrów.”

Dietetycy uważają, że po podjęciu decyzji o rezygnacji z glutenu, należy słuchać swojego organizmu. „Każdy człowiek inaczej reaguje na pokarmy zawierające gluten. Jeśli je wyeliminujesz i poczujesz się sto razy lepiej, kontynuuj. Ale jeśli robisz to tylko dlatego, że uważasz, że jest to zdrowsze, nawet jeśli nie czujesz żadnej różnicy, to nie warto. Lepiej stosować zdrową, zbilansowaną dietę.

Sama rezygnacja z produktów zawierających gluten na rzecz przetworzonych nie oznacza, że poprawisz swoją dietę i schudniesz.

Mówimy o tych samych rafinowanych pokarmach, tylko w niektórych z nich brakuje białka na etykiecie, ale nadal mówimy o cukrach i tłuszczach, więc liczba kalorii jest tak samo wysoka. Gastroenterolodzy twierdzą, że stopienie kilogramów ma związek z tym, jak eliminujesz gluten ze swojej diety. Odcinając rafinowane węglowodany, takie jak bajgle, makarony i ciastka, na rzecz bezglutenowych pełnych ziaren (proso, komosa ryżowa, gryka), które są również bogate w błonnik i składniki odżywcze, zyskasz więcej energii i dłużej utrzymujące się uczucie sytości.

Żegnaj witamino B i błonniku!

Detox soups, suitable for vegans and vegetarians

Przejście na dietę bezglutenową nie oznacza tylko rezygnacji z chleba, płatków śniadaniowych i makaronu, ale także z ważnych składników odżywczych, takich jak witamina B, wapń, żelazo, fosfor i cynk. Co więcej, bez błonnika zawartego w pokarmach zawierających gluten, sytość nie będzie trwała zbyt długo, a Ty będziesz miała pokusę, by jeść częściej i więcej. Zboża są głównym źródłem błonnika pokarmowego, który jest niezbędny dla dobrze funkcjonujących jelit. Możesz zyskać trochę błonnika, jedząc brązowy ryż, quinoa, niektóre owoce lub warzywa, ale nigdy na poziomie ilości, którą otrzymujesz z pszenicy, żyta, jęczmienia i owsa.

7 istotnych wskazówek dotyczących wakacji bez glutenu

Promienie słońca delikatnie pieszczą nasze twarze i przypominają nam, że to dobry czas, aby wybrać wakacyjny kierunek i wybrać się na wycieczkę do miejsc, których jeszcze nie widzieliśmy, a które warto odwiedzić. Wybrana destynacja jest bardzo ważna zarówno ze względu na zabytki, które możemy zwiedzić, jak i tradycje i zwyczaje kulinarne panujące na danym terenie i nie powinniśmy pozwolić, aby nietolerancja glutenu podyktowała nam wybór miejsca, które odwiedzimy.

Jeśli chcesz stosować dietę bezglutenową albo z powodu nietolerancji glutenu, albo z innych powodów, przygotowaliśmy 7 istotnych wskazówek dotyczących wakacji bez glutenu, które Ci pomogą:

  1. Zaopatrz się w nietrwałą żywność! Niezależnie od tego, czy wybierasz się na wakacje pociągiem, samolotem, autobusem, samochodem osobowym czy rowerem, upewnij się, że zabrałeś ze sobą niepsujące się produkty spożywcze, takie jak orzechy, orzechy laskowe, migdały, suszone owoce, prażoną ciecierzycę itp.
  2. Bądź kreatywny! Jeśli zdecydujesz się zjeść w lokalnej restauracji, zapytaj kelnera, czy możliwe jest zastąpienie potraw zawierających gluten warzywami, mięsem lub innymi produktami.
  3. Zrób swoje badania i skontaktuj się z lokalnymi restauracjami wcześniej! Jeśli wybierasz się do Rzymu lub innego miasta, dowiedz się wcześniej, czy istnieją restauracje, które mają menu bezglutenowe lub są otwarte na tworzenie niestandardowego menu zgodnie z Twoimi potrzebami. Robiąc to, będziesz mógł bardziej cieszyć się wakacjami, nie martwiąc się zbytnio o to, co będziesz jadł na codzienne posiłki.
  4. Zrób zakupy obiadowe w lokalnym sklepie osiedlowym! Jeśli jesteś na diecie bezglutenowej, a jesteś na wakacjach, zawsze możesz zdecydować się na gotowanie zamiast zamawiania na mieście lub chodzenia do restauracji. Możesz zrobić zakupy w sklepie osiedlowym, w którym przebywasz, a następnie ugotować swoje ulubione posiłki.
  5. Masz wolność podejmowania własnych decyzji! Mogą być osoby, które nie rozumieją, dlaczego musisz jeść bezglutenowo. Jednak to Ty wiesz najlepiej, jakie są potrzeby i wymagania Twojego organizmu, dlatego zwracaj uwagę na spożywane pokarmy i opowiadaj znajomym, dlaczego musisz przejść na dietę i jakie są zagrożenia. Zaufaj swoim decyzjom, a Twoje wakacje będą takie, jak sobie życzyłeś!
  6. Przed wyjazdem upewnij się, że hotel lub restauracje w wybranym przez Ciebie miejscu docelowym serwują bezglutenowe jedzenie lub że możesz tam ugotować własne potrawy.
  7. informacje o wszelkich alergiach, które masz lub specjalnych dietach, które stosujesz, takich jak bezglutenowa.

ℹ️ ARTYKUŁ SPONSOROWANY