Pozostałe

Jaką rolę pełnią kolory w działaniach marketingowych

Wieloletnie badania naukowe w pełni potwierdzają, że większość konsumentów przy dokonywanych wyborach w dużej mierze kieruje się kolorami. Często mogą oni sobie nawet nie zdawać z tego sprawy, ponieważ wszystko się odbywa w podświadomej warstwie, lecz rzeczywiście tak jest. Z takich też powodów zabierając się za kreowanie jakieś nowej czy próbę rozreklamowania już istniejącej należy mieć świadomość tego, jak to ma duże znaczenie.

Dobrze dobrane barwy mogą zachęcać do kupna czy wywoływać skojarzenia o pozytywnym znaczeniu. Lecz sytuacja zupełnie inaczej może wyglądać, jeżeli ktoś z kolorami nie trafi, to liczyć się trzeba z tym, że wielu klientów właśnie z tego powodu będzie omijała konkretny produkt. Tak wiec po prostu nie można wybrać kilka przypadkowych kolorów i wykorzystać je przy tworzeniu marketingowej kampanii, a trzeba wszystko dobrze przemyśleć i znaleźć najlepsze rozwiązanie.

Szczególnie że kolorystyka będzie dotyczyć nie tylko firmowego logo, lecz również opakowań czy wizualnej prezencji placówek. Co będzie oznaczało, że konsumenci będą się z nią często stykać, i na tej podstawie też podejmować jakieś zakupowe decyzje. Niejednokrotnie jest to powiązane z emocjami – jeżeli ktoś będzie miał pozytywne skojarzenie z daną barwą, to dużo bardziej się on skłoni do skorzystania z propozycji danej firmy. Nie od dziś wiadomo, że niektóre kolory mają przypisane jakieś znaczenie, i są niejako kanonem w danych branżach.

Niebieski kolor to zaufanie i profesjonalizm, ale też i stabilność, tak więc bardzo chętnie po niego sięgają branże technologiczne, ubezpieczeniowe czy bankowe. Czerwień to energia i siła, lecz jednocześnie zagrożenie, tak więc należy ją naprawdę wyważenie i umiejętnie stosować. Po żółte kolory bardzo chętnie sięgają firmy turystyczne, zaś zieleń wykorzystywana bywa przez podmioty z branży medycznej, finansowej, ale też i takie, które chcą podkreślić swoje ekologiczne podejście do prowadzenia biznesu. Tak więc zabierając się za marketingowe działania trzeba zastanowić się dobrze, czy kolor pudrowy róż dobrze się sprawdzi w projekcie, czy jednak lepiej poszukać innego rozwiązania.

+Tekst Sponsorowany+

ℹ️ ARTYKUŁ SPONSOROWANY