Lakierowanie pojazdu, czy jest nim pojazd, czy też skuter, to zawsze, składający się z kilku następstw, wymagający wielkiego nakładu pracy oraz skupienia, proces. Każdy zakład lakierniczy zaczyna swoją pracę od ustaleń z kontrahentem, jaki wybrać ma obowiązek kolor lakieru i zdecydować się, czy ma być to lakier matowy, perłowy, czy także metaliczny. Kiedy wszystko zostaje ustalone, do pracy przystępuje lakiernik. Pierwszym etapem jego pracy jest nałożenie, tak zwanego, podkładu. Dzięki niemu zwiększona pozostaje przyczepność należytego lakieru.
Wszystkiego typu nierówności czy też zgniecenia na karoserii usuwane są za pomocą wypełniaczy, których na rynku osiągalnych jest wiele typów. Po tych wstępnych zabiegach, nadchodzi czas na nałożenie lakieru bazowego, którego kolor i rodzaj ustalony został wcześniej z właścicielem pojazdu – przetestuj malarnia proszkowa. Od czasu do czasu potrzebne jest użycie rozcieńczalnika. Istnieją dwa typy rozcieńczalników: uniwersalne oraz wodne. Pracę zamyka nałożenie lakieru bezbarwnego, który ochraniać ma lakier bazowy przed niepożądanymi składnikami zewnętrznymi. Paleta barw lakierów samochodowych jest, niemalże, nieograniczona. Ważne jest rozróżnienie lakierów samochodowych na matowe oraz perłowe i metaliczne. Lakiery matowe należą do rzadziej spotykanych.
Kontrahenci w szeregu przypadków decydują się, za to, na lakiery metaliczne. Połysk tuż przy użytkowaniu lakieru metalicznego bądź też perłowego uzyskiwany jest dzięki stosowaniu przeróżnego rodzaju utwardzaczy. Utwardzacze podzielić możemy na trzy grupy, które użytkuje się prawidłowo do typu użytego lakieru: typowe, średnio prędkie, prędkie oraz niezwykle szybkie. Każdy serwis internetowy lakierniczy oferuje niezliczone ilości odcieni lakierów samochodowych.